Informacja o Centrum Usług Społecznych w Ostrowcu Świętokrzyskim w języku łatwym do czytania – ETR (easy to read)
Centrum Usług Społecznych w skrócie nazywamy CUS.
Jeżeli jesteś w trudnej sytuacji możesz skorzystać z naszej pomocy. Pomagamy osobom i rodzinom w wielu trudnych sytuacjach życiowych.
Czym się zajmujemy?
CUS przyznaje obiady i wydaje skierowania dla osób i rodzin potrzebujących żywności.
CUS udziela wsparcia dla rodzin mających problemy opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi.
CUS przyznaje pomoc w opiece nad osobami starszymi i chorymi.
CUS kieruje do domów pomocy społecznej, ośrodków wsparcia na przykład: Środowiskowy Dom Samopomocy.
CUS przyznaje dodatki mieszkaniowe. Są to dopłaty do czynszu mieszkania i rachunków za prąd.
CUS przyznaje Kartę Dużej Rodziny. Karta Dużej Rodziny pozwala kupować różne rzeczy i usługi taniej na przykład: zakupy spożywcze, bilety na autobus, paliwo do samochodu.
CUS przyznaje stypendium szkolne dla ucznia. Stypendium szkole dla ucznia to pieniądze z przeznaczeniem na zakup przyborów szkolnych.
CUS zapewnia transport do szkoły niepełnosprawnym dzieciom i osobom dorosłym do ukończenia dwudziestu jeden lat.
CUS udziela pomocy osobom, które są dotknięte przemocą w rodzinie.
CUS przyznaje i wypłaca pieniądze na dzieci i osoby dorosłe na przykład: zasiłek rodzinny, becikowe, alimenty, zasiłek pielęgnacyjny, pieniądze dla opiekunów osób niepełnosprawnych.
Wysokość przyznanej pomocy zależy od twojego dochodu.
W jaki sposób możesz u nas załatwić sprawę?
Możesz do nas zadzwonić pod numer telefonu: 41 276 76 00.
Możesz do nas przyjść na ulicę Świętokrzyską 22 do Sekretariatu na 4 piętro.
Możesz do nas napisać list, adresując go w poniższy sposób: Centrum Usług Społecznych ul. Świętokrzyska 22 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski.
Możesz do nas napisać e-mail na adres: biuro@cus.ostrowiec.pl lub wysłać wiadomość na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.
Pracownik wyjaśni Ci jaki wniosek należy wypełnić żeby otrzymać pomoc. Wniosek to dokument, w którym należy wpisać informacje o sobie i swojej rodzinie.
Kiedy i w jakich godzinach pracujemy?
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
Gdzie nas znajdziesz?
W tym budynku znajduje się CUS.
Budynek CUS znajduje się na ulicy Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Tak wygląda wejście główne do CUS.
Do budynku wchodzimy wejściem głównym. Po schodach od ulicy Świętokrzyskiej.
Przy wejściu głównym jest winda dla osób, które mają problemy z chodzeniem.