- O nas
- Usługi Społeczne
- Dostępne Usługi Społeczne
- Organizowanie Społeczności Lokalnej
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Indywidualny Plan Usług Społecznych
- Szkoła Rodziny
- Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
- Opieka wytchnieniowa
- Kalendarz wydarzeń
- Korpus Wsparcia Seniorów
- Informacje dla seniora
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi
- Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego i pomocniczego
- Dom sąsiedzki
- Klub Młodzieżowy „Strefa 17”
- Pomoc Społeczna
- Zasady przyznawania świadczeń pomocy społecznej
- Świadczenia niepieniężne z pomocy społecznej
- Świadczenia pieniężne
- Zespół Terenowej Pracy Socjalnej
- Zespół ds. Pracy z Rodziną
- Zespół ds. Przeciwdziałania Przemocy
- Zespół ds. Domów Pomocy Społecznej
- Program „Posiłek w szkole i w domu”
- Asystenci rodzin
- Zespół ds. Bezdomności
- Usługi Opiekuńcze
- Przeciwdziałanie Przemocy
- Wsparcie rodzin
- Projekty
- Dostępność
Tekst łatwy do czytania (ETR)
Informacja o Centrum Usług Społecznych w Ostrowcu Świętokrzyskim w języku łatwym do czytania – ETR (easy to read)
Centrum Usług Społecznych w skrócie nazywamy CUS.
Jeżeli jesteś w trudnej sytuacji możesz skorzystać z naszej pomocy. Pomagamy osobom i rodzinom w wielu trudnych sytuacjach życiowych.
Czym się zajmujemy?
CUS przyznaje obiady i wydaje skierowania dla osób i rodzin potrzebujących żywności.
CUS udziela wsparcia dla rodzin mających problemy opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi.
CUS przyznaje pomoc w opiece nad osobami starszymi i chorymi.
CUS kieruje do domów pomocy społecznej, ośrodków wsparcia na przykład: Środowiskowy Dom Samopomocy.
CUS przyznaje dodatki mieszkaniowe.
Są to dopłaty do czynszu mieszkania i rachunków za prąd.
CUS przyznaje Kartę Dużej Rodziny.
Karta Dużej Rodziny pozwala kupować różne rzeczy i usługi taniej na przykład: zakupy spożywcze, bilety na autobus, paliwo do samochodu.
CUS przyznaje stypendium szkolne dla ucznia.
Stypendium szkole dla ucznia to pieniądze z przeznaczeniem na zakup przyborów szkolnych.
CUS zapewnia transport do szkoły niepełnosprawnym dzieciom i osobom dorosłym do ukończenia dwudziestu jeden lat.
CUS udziela pomocy osobom, które są dotknięte przemocą w rodzinie.
CUS przyznaje i wypłaca pieniądze na dzieci i osoby dorosłe na przykład: zasiłek rodzinny, becikowe, alimenty, zasiłek pielęgnacyjny, pieniądze dla opiekunów osób niepełnosprawnych.
Wysokość przyznanej pomocy zależy od twojego dochodu.
W jaki sposób możesz u nas załatwić sprawę?
Możesz do nas zadzwonić pod numer telefonu: 41 276 76 00.
Możesz do nas przyjść na ulicę Świętokrzyską 22 do Sekretariatu na 4 piętro.
Możesz do nas napisać list, adresując go w poniższy sposób:
Centrum Usług Społecznych
ul. Świętokrzyska 22
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski.
Możesz do nas napisać e-mail na adres: biuro@cus.ostrowiec.pl lub wysłać wiadomość na elektroniczną skrzynkę podawczą na ePUAP.
Pracownik wyjaśni Ci jaki wniosek należy wypełnić żeby otrzymać pomoc.
Wniosek to dokument, w którym należy wpisać informacje o sobie i swojej rodzinie.
Kiedy i w jakich godzinach pracujemy?
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
Gdzie nas znajdziesz?
W tym budynku znajduje się CUS.

Budynek CUS znajduje się na ulicy Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Tak wygląda wejście główne do CUS.

Do budynku wchodzimy wejściem głównym.
Po schodach od ulicy Świętokrzyskiej.

Przy wejściu głównym jest winda dla osób, które mają problemy z chodzeniem.
Zapraszamy!
Zawsze służymy pomocą.